Saturday, October 13, 2012

Ucaplah ''InsyaAllah'' :)

Assalamualaikum wbt..


Sempena hari jumaat iaitu perayaan kecil untuk kita sebagai umat islam, saya nak berkongsi 2 potong ayat daripada Surah Al-kahfi ayat 23-24:

"Dan jangan sekali-kali engkau mengatakan terhadap sesuatu, ''Aku pasti melakukan itu besok pagi," kecuali (dengan mengatakan)"InsyaAllah". Dan ingatlah kepada Tuhanmu apabila engkau lupa dan katakanlah, "Mudah-mudahan Tuhanku akan memberiku petunjuk kepadaku agar aku yang lebih dekat (kebenarannya) daripada ini."


Alhamdulillah, sebernanya inilah penawar untuk hati kita bila kita menghayati daripada tafsir Al-quran ini. Semuanya sudah diceritakan cuma tinggal kemahuaan kita sahaja untuk mendalaminya :) mungkin kita tak biasa meluangkan masa sekejap mendalaminya tetapi lama-kelamaan kita jadi jatuh cinta dengan ayat-ayat cinta dari Allah ini sebab dulu pun saya begitu..Alhamdulillah Allah sayangkan saya untuk gerakkan hati ini.


:) Semoga hari esok lebih baik daripada hari ini..insyaAllah

:) Alhamdulillah baru siap assignment circuit:) dan minggu depan 5 test yang menanti huhu..InsyaAllah semoga Allah memberi kekuatan untuk tempuhi dengan baik kepada saya dan sahabat2..amin good luck!gambate!!senyum selalu ^___^

2 comments:

  1. Nice one..... May Allah helps you in every single thing that you do... gambattene for our tesuto!!

    ReplyDelete
  2. Amin..arigatoo adah chan:) same to you my dear..All the best! yea..Adah boleh!!InsyaAllah

    ReplyDelete