Tuesday, July 19, 2011

.::Wanita..biarlah malumu seperti Mimosa Pudica::.


Assalamualaikum wbt...


Terasa sudah lama tidak memberi santapan nestum rohani dan susu peringatan kepada baby Aisya Humaira ini..hehe..dah berapa kilo berat Aisya Humaira nie yer? tak timbang-timbang lagi..^^


Baiklah pada kali ini saya ingin berkongsi serba sedikit dengan anda semua khususnya kepada kita kaum wanita..di mana kita kaum yang tinggi darjatnya kerana seorang wanita yang solehah adalah lebih baik daripada 70 orang lelaki soleh..untuk mendapat perkongsian selanjutnya baca di sini
 keistimewaan wanita bhg 1 dan keistimewaan wanita bhg 2 . Jadi betapa istimewanya menjadi seorang wanita yang solehah:) semoga kita tergolong dalam kalangan ini..insyaAllah..


pokok malu-malu..(semalu)


Pokok semalu atau nama saintifiknya mimosa pudica ini ialah daunnya akan menguncup serta terkulai apabila disentuh sebabnya dia ingin melindungi dirinya daripada dirosakkan dan akan kembali kembang semula selepas beberapa minit..kita pun pernah kan bermain dengan pokok ini sewaktu zaman rebina dulu-dulu:) tapi pokok ini tajam dan sakit kalu terkena durinya.




Pokok semalu terkenal dengan sifatnya yang pemalu. Ia tidak akan membenarkan dirinya disentuh dan akan menguncup untuk menjaga keselamatan dan kehormatan dirinya. Malah apabila menjelang senja, pokok semalu akan menguncup sebagai isyarat kepada kaum wanita agar menjaga kehormatan diri tatkala mentari tenggelam. Pulang ke rumah serta pelihara aurat dan diri.



Nota:

(*_*) Semoga kita sama-sama dapat meladani sifat pokok semalu:) InsyaAllah..

(*_*) ‎Kita mestilah selalu bersangka baik kepada Allah..kerana rahmat Allah berdasarkan sangkaan seseorang itu..:)kata-kata seorang teman yang sangat saya sayangi dan kagumi..yang telah menbangkitkan saya kembali setelah terjatuh...jikalau teman saya terbaca coretan ringkas ini...ketahuilah bahawa diriku sangat bertuah memiliki teman sepertimu..terima kasih..terima kasih..semoga ukhuwah yang terjalin ini berkekalan dan diberkati..amin..

No comments:

Post a Comment